כלמוביל, יבואנית מרצדס בישראל, החלה בשיווק שקט של הגרסה ההיברידית-נטענת של מרצדס S קלאס - S580e פלאג-אין. המחיר, החל מ-1,050,000 שקלים, גבוה רק במעט מזה של הגרסה הבסיסית (S350d, מ-990,000 שקלים).

מערכת הנעה
ל-S580e מנוע בנזין זהה לזה המשרת את מרצדס S500 ודגמי מרצדס אחרים (M256): 3.0 ליטר, 6 צילינדרים בטור; כאן עם 367 כ"ס ו-51 קג"מ; כאן ללא מגדש חשמלי. בגרסה זו כן מתווסף למנוע הבנזין מנוע חשמלי המייצר 150 כ"ס ו-48.9 קג"מ. התפוקה המשולבת של מערכת ההנעה היא 510 כ"ס ו-76.4 קג"מ, לתיבה האוטומטית 9 הילוכים וההנעה אחורית. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 5.2 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש.

לגרסה זו סוללה של 28.6 קוט"ש(!), ולפי מרצדס טווח הנסיעה החשמלי הוא 104 ק"מ – כפול ביחס ל-S560e בדור הקודם, יותר מכפול מהנסועה היומית הממוצעת בישראל. המהירות המרבית בהנעה חשמלית בלבד היא 140 קמ"ש.

מרצדס S580e בישראל – המחיר החל מ-1,050,000 שקלים
צילום: מרצדס

ניתן לטעון את הסוללה בטעינה ביתית (AC) בהספק עד 11 ק"ו או בטעינה מהירה (DC) בהספק עד 60 ק"ו; טעינה מהירה בזרם ישיר ברכב היברידי-נטען היא תכונה נדירה יחסית.

משקל הרכב, 2310 ק"ג, כבד ב-320 ק"ג מזה של גרסה S500, נפח מכל הדלק קטן ב-9 ליטרים ל-67 ליטרים, ונפח תא המטען הצטמצם ב-200 ליטרים ל-350 ליטרים בלבד.

כמו כל הגרסאות של S קלאס בישראל, גם ההיברידית-הנטענת מוצעת רק בזאת עם בסיס הגלגלים המוארך (321.5 ס"מ).

מרצדס S580e בישראל – המחיר החל מ-1,050,000 שקלים
צילום: מרצדס

רמות אבזור, מחירים
S580e מוצעת בשלוש רמות גימור. ברמת הגימור 'פרמיום', המוצעת ב-1,050,000 שקלים, תאורת לד מטריקס, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים, בקרת אקלים דו-אזורית ופתחים מאחור ועוד.

מרצדס S580e בישראל – המחיר החל מ-1,050,000 שקלים
צילום: מרצדס

ב'פלטינום פלוס', שמחירה 1,300,000 שקלים, תאורה דיגיטלית, מושבים עם תמיכה דינמית ועיסוי, חלונות בזיגוג כפול, בקרת אקלים ארבעה-אזורית, תאורת אווירה אקטיבית וחבילת חימום (הגה, משענות יד בדלתות, משענת יד מרכזית).

מחיר 'פלטינום פלוס AMG-ליין' הוא 1,400,000 שקלים, וגרסה זו מתייחדת בעיקר בפריטי עיצובי ייחודיים בחוץ ובפנים. מפרט האבזור קרוב למדי, והבדלים קיימים גם בגימור ובעיצוב.

מרצדס S580e בישראל – המחיר החל מ-1,050,000 שקלים
צילום: מרצדס